جواب:
اصالت عقيده به مهدويت از جهت معقول بودن نياز به بحث ندارد زيرا هر عاقلي امكان آن را تصديق ميكند و هيچ خردمندي آن را رد نميكند و اظهار شك و ترديد را در آن جايز نميداند. هرچه بينديشيم و هر انديشمندي، آنچه بينديشد نميتواند در اصالت مهدويّت، ايرادي بگيرد يا حرفي بزند. هميشه اين اصالت براي مسأله مهدويّت و ظهور مصلح آخرالزمان در بين ملل و امم و مسلمين و حتي آنان كه به آن معتقد نيستند مسلّم و ثابت بوده است و حتي از بسياري از عقايد ديني ديگر امكان آن اگر به ذهن نزديكتر نباشد دورتر نيست و لذا از قرن دوّم به بعد كه بعضي مجادلات و بحثها در بين مسلمانان رواج گرفت و پيرامون بسياري از مسائل اسلامي سخن گفته و رد و قبول داشتند، اين موضوع اصلاً مورد شبهه و ايرادي قرار نگرفت. چون به هيچ وجه شبهه و يا آنچه شبيه شبهه باشد در آن راه ندارد. پس اصالت مهدويّت از اين جهت صد در صد معتبر و عقلايي و منطقي است و بيش از اين نياز به توضيح ندارد. بحسن خلق و وفا كس به يار ما نرسدتـو را در اين سـخن انكار كار ما نرسد اگر چه حسن فروشان به جلوه آمدهاندكسي به حسن و ملاحت به يار ما نرسد هزار نقش بر آيد ز كلك صنع و يكيبـه دل پـذيـري نـقـش نـگار ما نرسد
|