جواب:
اين سؤال در واقع دو پرسش است كه به ترتيب زير به آن پاسخ داده ميشود:
1 اين مطلب كه هر قيامي قبل از قيام صاحب الزمان ( باطل باشد، عقيدة افراد افراطي از انجمن حجتيه است كه قبل از پيروزي انقلاب اسلامي مطرح ميكردند و هنوز هم بعضاً در گوشه و كنار گفته مي شود و خوب است كه جنابعالي كه فرد روشن و با اطلاعي هستيد به اين قضايا بيشتر توجه داشته باشيد. در هر حال وقتي قرآن كريم با صراحت كامل مردم را به قيام براي خدا و امر به معروف و نهي از منكر و جهاد في سبيل الله دعوت ميكند و امام حسين ( در ضمن بيان علّت قيام خودشان، فرمودند هركس حاكم جائري را ببيند كه حلال خدا را حرام ميكند و حرام خدا را حلال ميكند و به مردم ظلم مينمايد ... اگر بر عليه او قيام نكند او هم مستحق جهنم خواهد بود و صدها دليل ديگر كه بيتفاوتي در برابر ظالمين را محكوم مينمايد، و با توجه به اينكه قيام امام زمان (عج) نيز براي مبارزه با ظلم و ستم و ايجاد عدالت جهاني و قدرتمند شدن اسلام در جهان است چرا قيام و انقلابي كه در جهت خواستههاي مسلّم دين و قرآن و امام زمان است باطل باشد؟ آيا اشاعة اين تفكّر غلط خواسته دشمنان ما از جمله آمريكا و صهيونيزم و انگليس نيست كه بين مردم ما تفرقه ايجاد كنند و با اين فكر كه هر قيامي قبل از ظهور حضرت باطل است مردم را به سكوت در برابر ظالمين دنيا و تسليم در مقابل سياستهاي آنها وادار كنند؟
البته به اين موضوع بطور مفصّلتر و با ارائه آيات قرآن و احاديث اسلامي ميشود پاسخ داد. در صورت تمايل و آمادگي لازم به مجله حوزه شمارة 70 پاييز سال 1374 مراجعه فرمائيد.
2- حضرت امام (ره) هيچگاه بيدليل بر ادامه جنگ (دفاع) تأكيد نداشتند و به محض اينكه عقب راندن نيروهاي متجاوز از سرزمين كشور اسلامي ايران در حدقابل قبولي رسيد و به دلايل متعدد ادامه اين كار را به صلاح كشور و مردم ندانستند بلافاصله قطعنامة پايان جنگ را پذيرفتند. و فرمودند مابراي اداي تكليف جنگيدم نه نتيجه و پيروزي ظاهري و همه جانبه ضمناً مواظب باشيم با برخي تهمت ها به شخصيتي كه تمام عمر و هستي خود را براي احياء دين و آزادي و عزت مردم سرمايهگذاري كرده،بي انصافي و جفا
نكرده باشيم.
|